Interviu cu Horia Suru la Viva Cafe
“Baza este actorul, pentru că de la el pleacă totul” spune Horia Suru, cel care și-a pus semnătura pe numeroase și inspirate producții jucate la diferite teatre din țară.
Regizor de teatru / Theatre maker
“Baza este actorul, pentru că de la el pleacă totul” spune Horia Suru, cel care și-a pus semnătura pe numeroase și inspirate producții jucate la diferite teatre din țară.
Personal, cred că teatrul este și un fel de terapie pentru mine ca actor. Presupunând anumite convenții, exteriorizarea celor mai diverse sentimente e mult mai intensă pe scenă. E o descărcare de energie, deci componenta terapeutică există.
Crocodil pare să aducă un suflu de nou și prospețime în teatrul care tocmai a aniversat 70 de ani de existență neîntreruptă.
Don Juan-ul din acest spectacol reușește, în final, să se regăsească. Ăsta e semnul de speranță cu care vreau să las spectatorul să plece de la acest spectacol. Don Juan
Poți spune multe despre Horia Suru, dar în niciun caz că este un tip convențional. Horia a început prin a face sport de performanță, apoi s-a orientat către actorie, ca în cele din urmă să-și definească traseul profesional în domeniul regiei.
François este acel numitor comun, acel liant dintre creatori/visători/actori, muzicieni și echipa artistică, dintre imagine și sunet, dintre carte și povestea spectacolului, dintre ce se naște pe scenă și spectatori.
Horia Suru despre O mie de motive
Marina Almășan femeide10.ro ACT ORCHESTRA – Cei 3 mușchetari ai…umorului! Acum vreo doi ani, l-am avut invitat, la emisiunea mea “ Ne vedem la TVR” pe maestrul Ion Caramitru. Dincolo de bucuria acestei întâlniri de gradul 3, care a făcut … Continued
Interviu cu Horia Suru pentru site-ul cultural Matricea Românească
Horia Suru face parte din generaţia “oamenilor care au ceva de spus”. Este prezent la Excelsior Teen-Fest cu spectacolul Columbinus.
După finalul reprezentaţiei, în interiorul Teatrului “George Ciprian” din Buzău, am conversat cu Horia Suru şi cu Petre Ancuţa, nişte artişti tineri pasionaţi cărora le place “joaca serioasă”.
6 regizori tineri vor lucra cu 6 trupe de liceu pe câte o scenă din Shakespeare, în cadrul Relief, un proiect Ideo Ideis & Exlcesior, gândit ca un laborator de teatru tânăr. Am vorbit cu 4 dintre ei despre regie de teatru, influențe și generația lor.
Cu două calități esențiale, determinare și optimism, regizorul Horia Suru face parte din tânăra generație de creatori și vrea să dea noi dimensiuni teatrului românesc.
Pe 20 februarie 2016, la Teatrul Municipal Baia Mare, a avut loc premiera spectacolului Columbinus de Stephan Karam şi PJ Paparelli, regia Horia Suru. Un lucru inedit la această producţie este prezenţa în distribuţie a patru actori debutanţi
Ca structură, cred că funcţionez mai bine în sala de teatru, dar, ca program personal, îmi doresc foarte mult să le fac pe amândouă.
Dacă mă doare foarte tare ceva, felul în care mă exprim este teatrul. Dacă vreau să urlu despre faptul că nu mai putem respira din cauza corupţiei şi a minciunii trăite zi de zi tot aşa aleg să o fac. Dar, din păcate, teatrul nu schimbă cu adevărat ceva în societate. Poate fi doar oglinda pe care ne-o punem în faţă.
Orice reprezentatie este unica. La inchiderea unei cortine, ce s-a intamplat acolo nu se va mai intampla niciodata. Spectatorul este martorul unui eveniment unic.
În regia lui Horia Suru, spectacolul NSFW (Not Safe For Work) este o satiră care analizează jocurile de putere din presa pentru femei şi presa pentru bărbaţi, amândouă bolnave de aceeaşi obsesie a corpului feminin: bărbaţii sunt aceia care venerează corpul feminin tânăr, poate prea tânăr din punct de vedere legal, în timp ce femeile sunt îngrozite de „imperfecţiunile” trupului, care le-ar putea face neatrăgătoare.
Eu nu caut un conflict între generaţii. Îmi doresc să lucrez cu actori consacraţi şi am şi lucrat. Adică nu sunt doar un tânăr care lucrează cu tineri.
„Actorchestra” este istorioara comică a luptei actorilor de a ieṣi în faṭă. Iar ea, lupta, rămâne mereu în culise, fiindcă la lovituri sub centură recurge. Cei trei+unu o aduc însă în luminile rampei. Cu mult umor.
Horia Suru în dialog cu Ema Stere la emisiunea Vorba de Cultură (Radio România Cultural).
Interviu cu regizorul Horia Suru despre participarea cu două spectacole: LSD Theatre SHOW de la Godot Cafe-Teatru și Cockoși de la Teatrul ACT, la Festivalul de Teatru Nou de la Arad, ediția a II-a.
Călin povestea adevarată. Un interviu al regizorului Horia Suru cu Raluca Rădulescu, înainte de premiera spectacolului “Călin (povestea modernă)” de la Teatrul Municipal Bacovia Bacău la Radio România Cultural. Citeste articolul din Revista Teatrală Radio pe Radio Romania Cultural
Horia Suru in dialogue with Hannah Wolf for Ask A Director!
“L’un des meilleurs spectacles indépendants roumains du moment…” Andrei Popov
Interviu realizat după premiera spectacolului Domnului profesor cu dragoste de la Teatrul Maria Filotti din Brăila în cadrul Festivalului European Zile și Nopti de Teatru la Brăila.
Horia Suru în dialog cu Andrei Coman pentru Centrul Cultural Virtual.
Caut să regizez situaţii şi personaje pe care eu însumi aş vrea să le joc (deşi niciodată nu aş juca în propria-mi regie, e un pact pe care l-am facut cu mine şi nu-l voi încălca).