„Teatrul tânăr nu e mai puţin teatru… E făcut poate cu mai multă vervă, de oameni care caută căi, iar spectacolele lor pot fi cel putin la fel de bune ca ale celor consacraţi. Eu mă bucur să fac parte dintr-o generaţie, dintr-o generaţie de oameni care au ceva de spus”, a spus Horia Suru în deschiderea discuţiei din studioul Adevărul Live.
”E foarte bine să lucrezi în centru”, spune Horia Suru zâmbind, în legătură cu cele două spectacole care i se joacă acum la TNB.
”Eu nu caut un conflict între generaţii. Îmi doresc să lucrez cu actori consacraţi şi am şi lucrat. Adică nu sunt doar un tânăr care lucrează cu tineri. Dar am văzut, în legătură cu spectacolele de la Naţional, că sunt oameni destul de învârstă care cumpără bilete. Sigur că un spectacol cu tineri atrage tineri. dar, pe de altă parte, sunt şi oameni care vin la teatru să vadă teatru, nu vor neapărat capete de afiş.”
„Mi se pare extrem de greu să faci acum un Moliere sau un Cehov sau un Caragiale, să găsesc ceva care să fie important pentru generaţia mea. În ActOrchestra am încercat să căutăm un nou limbaj. Iar perioada de repetiţii a fost o joacă frumoasă. La început n-am avut un scenariu. Ştiam doar punctul de plecare, adică o încercare de a avea un concert de muzică clasică, un concert care nu mai ajunge să aibă loc. Şi era antrenant şi interesant să vii zilnic la repetiţie…”, explică Horia Suru cum s-a născut unul dintre spectacolele din proiectul 9G. „A fost o creaţie colectivă”.