Teatrul Național București Cronici Facebook
de Kim Atle Hansen| traducere Ilinca Harnut
Regie: Horia Suru
Scenografie: Arh. Bogdan Costea
Costume: Anca Miron
Video artist: Răzvan Mihalachi
Video artist asociat: Lucian Alexe
Asistent regie: Mădălin Hîncu
Asistent scenografie: Ana Ivan
Pregătire vocală: Monica Ciută
Special Effects: Daniel Radu
Make-up artist: Diana Ionescu
Hairstylist: Ioana-Iulia Goicea
Fotograf: Alexandra Pasca
Producător delegat: Ionut Corpaci-Teodorescu
Coordonator CCCT „Ion Sava”: Cristiana Gavrila
Light Design: Cristian Şimon
Sound design: Calin Topa, Sorin Brehuescu
Distribuție:
Simona Cuciurianu
Cristina Găvruș
Ilinca Hărnuț
Rolando Matsangos
Emil Măndănac
Andrei Morariu
Olivia Niță
Live DJ: Andreea Veder
Data premierei: 5 noiembrie 2014
O coproducţie Pro Drama, TNB, Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava“.
Proiect finanțat de ARCUB – Artă și Cultură București, prin programul “Bucuresti 555”.
9G la TNB este un program al Teatrului Național “I.L.Caragiale” din București sprijinit de MasterCard.
Parteneri: Retro Future, Reciclare Creativa, ActiveWatch, Creionetica, ArtWe, Diana Ionescu Make-up Studio’s
Prezentare: “Ziua în care nu se cumpără nimic” e povestea unor tineri care luptă pentru o lume mai bună. Au nevoie să fie ascultați. Actorii sunt atât personajele cât și naratorii vieții personajelor. Spectacolul explorează limitele și motivațiile implicării tinerilor, văzuți într-un univers mereu proiectat, schematizat, redus la esență, o materializare a distanței pe care personajele par s-o simtă față de acțiunile lor. Petra (Ilinca Hărnuț) și Andrei (Rolando Matsangos) vor să atragă atenţia asupra consumerismului şi a exploatării muncitorilor din lumea a treia. Kati (Cristina Găvruș) și Irina (Olivia Alexandra Niță) vor să devină vedete cântând la un eveniment de salvare a planetei. Toma (Andrei Morariu) și Petru (Emil Măndănac) vor să protesteze pentru a îmbunătății condițiile din azilul de bătrâni în care lucrează. Ana (Simona Cuciurianu) vrea să fie mai mult decât o simplă vânzătoare într-un magazin de haine. Drumurile lor îi duc la mall. Această vizită le va schimba viețile. Un spectacol despre tineri, despre implicarea politică şi socială, despre naivitate şi principii. Ce fel de consecinţe ar putea avea o astfel de implicare şi ce riscuri suntem dispuşi să ne asumăm?
Kim Atle Hansen este un dramaturg, actor și activist norvegian, autor al mai multor piese de teatru tratând probleme ale societăţii actuale. Este angajat al Norske Theater, Oslo. „Ziua în care nu se cumpără nimic” este piesa lui cea mai cunoscută, fiind montată până acum în Anglia, Brazilia, Italia, America și Rusia. „Acest text este gândit mai degrabă pentru o convenție performativă decât pentru un tip de joc motivat emoțional”.
Festivaluri:
- Festivalul Temps D`Images, ediția a 7-a, Cluj-Napoca, 8 noiembrie 2014
- Festivalul Internațional de Teatru Theaterstock, Bacău, 14 august 2015
★★★★★ “Regizorul Horia Suru discută cu publicul, prin intermediul actorilor şi cu ajutorul textului, public pe care îl antrenează spre o receptare cât de nemediată cu putinţă şi îl angrenează în implicare. Luăm parte la oglindirea imaginii unei societăţi bazate pe manipulare întru control, care însă reuşeşte în crearea de monştri.” Ion Indolean, Liternet
★★★★★ “Umorul negru nu va părăsi nicio clipă spațiul de joc.” Gabriela Hurezean, Muze si arme
★★★★★ “M-am bucurat enorm să văd un spectacol viu, inventiv, provocator și amuzant, cu un umor care bate spre negru, fără să facă paradă de inteligența și puterea observațională pe care se construiește. O trupă excelentă de actori tineri, într-o scenografie pe care n-o uiți.” Cătălin Ştefănescu
★★★★★ “Cu umor şi fantezie, într-un decor ce devine personaj principal prin proiecţiile video, Horia Suru reuşeşte să construiască un spectacol foarte viu, antrenant şi percutant. ” Alina Epingeac, yorick.ro