Nona Rapotan despre Crocodil
Crocodil e un spectacol cu personalitate, bine structurat, gândit în profunzime, în care actorii au șansa să-și pună în valoare versatilitatea, dar și știința jocului cu emoții.
Regizor de teatru / Theatre maker
Crocodil e un spectacol cu personalitate, bine structurat, gândit în profunzime, în care actorii au șansa să-și pună în valoare versatilitatea, dar și știința jocului cu emoții.
La Amphitrion ´38 e valabilă zicala „Când zeii tac, vorbește lumea/necredința.”. Oricât de mult și-ar dori omul să fie parte din lumea zeilor e conștient că ceea ce îi este interzis trebuie să rămână ca atare.
Spectacolul arădenilor începe cu un potop de frunze care cad pe scenă, în timp ce proiecţia copacului e imaginea de final a montării. Muzica lentă aduce un plus de melancolie atmosferei.
Vlaicu Vodă la Teatrul Excelsior va fi comentat, criticat, va fi… intrat deja în marea carte a teatrului românesc.
F.A.D. este un spectacol de revăzut, e unul dintre cele pe care le porți cu tine prin lume până când intri din nou în sala de teatru. E contemporan, e cu și despre spaimele noastre, e despre cum nu ne trăim viețile.
Recenta premieră națională din repertoriul Teatrului Regina Maria din Oradea, F.A.D. (Noduri și plăci), pusă în scenă după o piesă semnată de scriitoarea britanică Nicola Wilson, surprinde prin ineditul abordării unui subiect pe cât de complex, pe atât de delicat.
F.A.D. (Noduri şi plăci) este un spectacol dificil de urmărit prin prisma tematicii pe care o urmăreşte, altminteri realizarea spectacolului este una de lăudat din toate punctele de vedere: regizorală, actoricească şi muzicală.
„Nodurilor și plăcilor” din titlul original al piesei lui Nicola Wilson regizorul Horia Suru le preferă succesiunea de noduri și catalize despre care vorbea odinioară Roland Barthes.
Spectacolul a luat premii la diferite festivaluri și pe bună dreptate. Bine, din punctul meu de vedere, ar mai fi putut lua. Actorii sunt mari, buni și dau dovadă de o știință a jocului greu de regăsit în alte montări din care ei fac parte.
F.A.D., noduri și plăci reprezintă prima piesă de teatru a scriitoarei britanice Nicola Wilson, montată în premieră națională la Oradea, în stagiunea 2017 – 2018.
Titlul original a fost înlocuit de acronimul „F.A.D.”, care înseamnă Familial Alzheimer`s Disease și se referă la o subcategorie a bolii Alzheimer, caracterizată prin debutul precoce și prin faptul că gena este transmisă ereditar.
Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François, după Gargantua și Pantagruel, este o invitație aproape terapeutică de a te debarasa de tensiunile cotidiene înainte de a intra în sală.
Refugiul e un spectacol care-ți cere timp special pentru reflecție, un spectacol care te scoate din zona de confort și te forțează să-ți cauți singur răspunsurile la întrebări legate de dorințe și plăceri personale. Și e printre puținele spectacole pe care vreau să-l revăd.
ActOrchestra este un show, din toate punctele de vedere. De neîncadrat într-un tipar – nu-i poți spune musical, după cum nu este nici pantomimă pură -, jocul celor trei actori este unul al prezenței, al lui aici și acum.
Mi-a picat ciudat toată experiența deaseară. M-a pus față în față cu niște repere identitare pe care am luptat să le câștig și le-am pierdut.
Don Juan se întoarce de la război este o interpretare în cheie postmodernă a dragostei: până la urmă, și astăzi suntem mai multe femei decât bărbați, ceea ce ne duce cu gândul la faptul că s-ar putea să se anunțe la orizont un nou război.
Esenţială e esenţa unui om care se opune resemnării. Care îşi scotoceşte mintea, inima, imaginaţia pentru a găsi motive în favoarea zâmbetului, în favoarea binelui, în favoarea vieţii.
Percepţia noastră şi valoarea cu care investim lucrurile sunt esenţiale atunci când dăm sens vieţii. Viaţa are sens doar pentru că omul îi conferă unul.
O mie de motive înseriază artistic, cu emoție, multitudinea de motive pe care cineva le-ar putea avea pentru a învinge melancolia și tristețea maladive.
„Nu se ştie dacă Don Juan, ca personaj istoric, a trăit cu adevărat. Însă dacă acest tip – al lui Don Juan – a existat vreodată, atunci este sigur că există şi astăzi şi va exista întotdeauna.”
Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François e o bună formă de detașare și de deconectare de la tot ce înseamnă zumzet cotidian și inutil în prezentul continuu din care facem parte.
Despre Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François se poate spune în primul și în primul rând că e un spectacol făcut cu multă bucurie, din care răzbate energia unor tineri actori pe care nici nu-i recunoști dincolo de machiaj și de costume.
O mie de motive e un spectacol care confirmă fără echivoc vorba care spune că actorii sunt doctori care operează pe suflet. Un spectacol care schimbă în bine felul în care ne raportăm la propriile emoții, valoarea pe care o dăm lucrurilor mici.
E despre depresie, dar nu e neapărat o piesă tristă. Mă rog, eu am plâns, dar eu plâng des la teatru. Am şi râs. Și este o înșiruire de motive să trăiești, o mie de lucruri, emoții, oameni, situații care fac viața frumoasă.
mie de motive este un one-man show care ne atrage într-un joc interactiv al poveştii. O poveste sinceră.
Mărturii asupra celor întâmplate timp de trei zile ca o fază necesar-pregătitoare a ceva ce se află în pre-preparare – Gargantua şi Pantagruel
O mie de motive este o drama, iar asemanarea cu realitatea este dureroasa, nu doar pentru spectator, cat mai ales pentru actor.
Thomas Sawyer e de văzut, nu doar de cei mici, ci și de cei mari. Are de toate: prospețime, antren, actori excelenți, muzică bună.