Cumpără bilet! Teatrul Excelsior Cronici

inspirată din „Gargantua & Pantagruel” a domnului Rabelais

Regia: Horia Suru
Scenografia: Cristian Marin
Mișcarea scenică: Alin State
Muzica originală: Petre Ancuța
Light Design: Cristian Niculescu
Sound: Luca Achim
Tălmăcitorul profeției: Doru Mareș
Asistent regie: Irina Zlotea
Makeup & Effects Makeup Artist: Mara Rădulescu

Visători:
Alexandru Petcu
Alexandru Popa
Ana-Maria Guran
Ana Udroiu
Andrei Bibire
Dan Pughineanu
Dana Marineci
Loredana Cosovanu
Mara Oprea
Mihaela Trofimov
Mircea-Alexandru Baluta
Oana Predescu
Sandra Ducuță
Stefan Huluba
Vlad Galer

Muzicieni:
Aurel Ciucur – tobe
Constantin Axinte Amza – zither
Cătălin Gorgon Grigorescu – trompetă
Ionel Păucă – tubă

Foto: Maria Ștefănescu

Durata spectacolului: 2h
Data premierei: 17 noiembrie 2017
Recomandare: 16+

mai multe fotografii – Mihaela Tulea

Cinstiți prieteni și buni dușmani, nu vă lăsați păcăliți de numirea ce ne-am ales-o, căci spectacolul nostru-i plicticos și preaplin așa cum sunt chiar viețile domniilor voastre. Însă aceasta n-ar trebui să vă aducă nici un strop de supărare, fiindcă și plictisul, și preaplinul traiului nostru ne transformă în ceva mai mult decât simpli muritori.

Cincisprezece visători îndrăzneți – ce se trag din spiță de baladini – vă vor zugrăvi gesturile mărunte și elanurile mărețe ce se întrepătrund în scurgerea timpului și destinul omului, de la Facerea Lumii încoace. Se vor folosi, în joacă, de întâmplări familiare, de năzuințe tăinuite, de emoții și fantezie, ca de niște trepte, pentru a ajunge la Necunoscut. Protector și l-au ales pe domnul Rabelais, cunoscut plăsmuitor de povești cât se poate de adevărate, precum acelea de le veți vedea la teatru. Pe scenă, veți recunoaște negreșit pe careva sau pe altcineva; tot veți găsi câte o grimasă familiară – cine știe, poate chiar a dumneavoastră. Dar nu vă temeți, căci nu lacrimi vor curge în această seară, ci nădăjduim să vă furăm, cel puțin, un zâmbet.

★★★★★ ” Toți la un loc și fiecare în felul său reușesc să surprindă nuanțele infintezimale ale expresivității corporale din care recompun, rescriu povestea universală nu doar a omului abstract al lui Rabelais, ci, mai mult, a prototipului său senzorial. Și o fac cu acuratețe și plasticitate performativă, grijă pentru detalii, exuberanță și multă dăruire. Simultan gazde și protagoniști ai acestei desfătări senzoriale, actorii, aidoma unor maeștri de ceremonii, calăuzesc și seduc percepția spectatorială prin jocul lor, creând acea sinergie între actor și spectator prin care actul artistic încetează a mai fi obiectul extern al contemplației, pt a deveni, mai degrabă, un fenomen senzorial comun împărtășit. „ Ioana Sandulescu, B-Critic

★★★★★ ” Vă recomand să mergeți să vedeți Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François și să vă lăsați purtați de jocul „visătorilor”. E o bună formă de detașare și de deconectare de la tot ce înseamnă zumzet cotidian și inutil în prezentul continuu din care facem parte.!” Nona Rapotan, BookHub

★★★★★ “ „Viața plicticoasă și preaplină a visătorului François” e o ieșire din matcă a imaginației care nu și-a refuzat nici cel mai pudibond gând, pornind de la premisa că în viață există fiecare situație în parte, mai mult, cea mai mare parte a vieții e constituită din lucruri care în discuțiile elevate nici nu sunt menționate. ” Oana Bogzaru, Yorick

★★★★★ “Acest spectacol este o bună lecţie de altruism şi degomflare a egoului celor din distribuţie. Un efort susţinut, deloc neglijabil, fizic şi de expresie aproape clownescă pe care îl întâlnim rar pe scenă. Măsura trebuie şi este cea justă atât în grimase, cât şi în gesturi. Iar precizia este instrumentul cel mai preţios în acest tip de construcţie bazată pe gag şi ritm intens.” Alina Epingeac, Yorick